środa, 19 czerwca 2013

ESK – Europejski Stadion Kultury – czyli początek Wschodu Kultury



Jest to pierwszy wpis dot najciekawszego projektu kulturalnego realizowanego przez Rzeszów, Lublin i Białystok w porozumieniu z Narodowym Centrum Kultury i MKIDN. 

Europejski Stadion Kultury – to największy festiwal realizowany na Podkarpaciu. Powstał 3 lata temu jako wsparcie kulturalne Europejskich Mistrzostw w Piłce Nożnej (Euro), które w 2012 roku odbyły się równocześnie w Polsce i na Ukrainie. Wtedy ideologia ESK rodziła się jako twórcze nawiązanie relacji artystów z dwóch państw gospodarzy i prezentowanie efektów tej współpracy na festiwalu w Rzeszowie.

Idea pozostała a sam festiwal już po Euro – rozpoczyna nowe życie. Głównym rzeszowskim organizatorem jest Urząd Miejski Rzeszowa oraz Estrada Rzeszowska. W tym roku ESK odbędzie się między 28 a 30 czerwca 2013 roku. Będą to pełne wrażeń trzy dni festiwalowe. 



Nowością wprowadzoną w tym roku przez Ministerstwo oraz NCK jest stworzenie dużego projektu rozwoju współpracy kulturalnej z krajami sąsiadującymi z naszą wschodnią granicą. Projekt ten nazwano: „Wschód kultury” i zaproszono do niego 3 miasta polskie: Rzeszów, Lublin i Białystok. Każde z tych miast realizuje swój festiwal.

To wszystko tytułem wstępu. Musiałem dopisać te wszystkie informacje. Spotykam się jeszcze z opiniami animatorów, którzy twierdzą, że nie wiedzą o ESK i ogólnie o Wschodzie kultury.

Ja będę blisko ESK. Pomagam przy promocji i PR tak więc pojawi się tutaj bardzo dużo ciekawych informacji o festiwalu. 


Cieszy mnie ta współpraca – to pierwsza poważna współpraca, która trafiła mi się po studiach. Mam nadzieję, że uda mi się wykorzystać moje doświadczenie i wspólnie z animatorami Podkarpacia pokazać kulturę Południa!

Do następnego razu!
Re/animator (kultury)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz