poniedziałek, 2 grudnia 2013

Listopad – czasem zwiedzania Zamków królewskich!


Reanimator i jego gość Agnieszka



Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zorganizowało akcję darmowego zwiedzania rezydencji królewskich. 

Przez cały listopad Zamek królewski na Wawelu w Krakowie, Zamek Królewski w Warszawie, Pałac w Łazienkach i Wilanowie były dostępne całkowicie za darmo! To już druga edycja tego wydarzenia.

Ja postanowiłem zwiedzić Zamek Królewski w Warszawie. Nigdy nie widziałem go wewnątrz. Jednocześnie chciałem sprawdzić przygotowanie Muzeum – do tej akcji. Na zwiedzanie wybrałem się w sobotę. Kiedy dotarłem na plac przed Zamkiem zobaczyłem ogromną kolejkę osób chętnych do zwiedzania. Koniec tej kolejki znajdował się tuż przy kolumnie Zygmunta. No stwierdziłem, że poczekam. Po dziesięciu minutach byłem już w połowie drogi do bramy zamku. Tak więc wpuszczanie zwiedzających odbywało się niezwykle sprawnie. 

główna sala reprezentacyjna


Wchodząc na dziedziniec udajesz się w prawo do kasy. Odbierasz swój bezpłatny bilet i następnie wchodzisz już na sale zamkowe. Zamek obecnie to bardzo dobra rekonstrukcja  XVI wiecznej budowli. Znajdziecie tam czysty klasycyzm i barok. W niektórych miejscach to nawet gotyk. Jest po niezwykłe miejsce – bardzo ważna dla naszej historii. Każda z sal koresponduje z Polską. Tak więc, myślę, że kiedyś zamek spełniał formę ambasadora naszego kraju.
ulubiony kącik króla gdzie przeglądał newsy na tablecie
Słuchajcie naprawdę Warto uczestniczyć w takich akcjach! Ja się tam dobrze bawiłem i polecam każdemu!


p.s. Dziękuję Aga, że wybrałaś się tam ze mną. Wymieliliśmy wiele ciekawych poglądów.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz